Nyolc hét alatt 114 millió forintot költött a Megafon Facebook-hirdetésekre
2024. március 1. 12:01
Az Origo és a kormány további mintegy 10-10 milliót. A fő hirdetők között nincs sem ellenzéki, sem független szereplő.
A közösségi média politikai hirdetéseit a kormányzati narratívák uralják, ami elsősorban a Megafon Központ által elhirdetett óriási összeg eredménye. A közösségi média ilyen fokú uralása teszi igazán egyoldalúvá a választási versengést – írta elemzésében a Political Capital.
Az elemzőcég szerint a február 10-i lemondásokat követő héten kiugróan magas összeget, 48,5 millió forintot hirdetett el a Megafon a központi üzenetek terjesztésére. Ebben a február 11-17. közötti időszakban
a politikai-közéleti Facebook-hirdetések top tízes listájának első nyolc helyén a Megafon beszélő fejei álltak.
Az, hogy ennyi erőforrást áldoztak rá, világosan jelzi, mennyire fontos volt a Fidesz számára a téma átkeretezése, a diskurzus uralása és a kezdeményezés visszavétele – írta a Political Capital.
Az évkezdettől összesített költések is a Megafon egyértelmű dominanciáját mutatják: nyolc hét alatt 114 millió forintot költöttek, az Origo és a kormány további mintegy 10-10 milliót. A fő hirdetők között nincs sem ellenzéki, sem független szereplő.
A lemondást megelőző napokban még a „dollárbaloldal, dollármédia” sulykolása dominálta a kormányzati kommunikációt, ami később összeolvadt a kegyelmi ügy üzeneteivel.
Nyitókép: RTL