Eggyel lejjebb vásárolnak játékokat
2024. október 21. 13:30
Jön a karácsony, ez a legfontosabb időszak a játékkereskedők életében. Egész évben kell készülni erre az olimpiára, itt osztanak aranyat, ezüstöt, bronzot, de le is lehet maradni - mondta a BrandMania Meet the Boss podcastjában Gyaraki József, a legnagyobb magyar tulajdonban lévő játékkereskedelmi lánc, a REGIO Játék tulajdonos-ügyvezetője.
Az e-kereskedelemben van potenciál, de a játékbolt térélmény, nosztalgikus hatással, erős érzelmi töltettel - véli Gyaraki Dávid, ügyvezető-helyettes, aki szerint a 44 üzlet és a sok személyes átvételi pont az egy helyzeti előny.
A játék válságálló, az volt korábban is, és most is. Érzékelik, hogy az emberek most kevesebbet vásárolnak, vagy egy alacsonyabb kategóriájú terméket választanak. A prémium helyett eggyel alacsonyabb alternatívát keresnek.
Azt látják a piacon, hogy csökkenés van, nem olyan jó az év, de a 21 milliárd feletti forgalmú vállalkozásuk pici növekedésben van, és ez remélhetőleg kitart az év végéig.
Kétirányú, hogy milyen lesz az év vége: ilyen és olyan is lehet.
A karácsony biztos nem fog elmaradni, a játék gyógyír, ha a síelés ki is marad. Nekünk a forgalom több mint fele, most fog befolyni.
Egész évben erre készülünk - hangsúlyozta Gyaraki József, aki szerint, ha nem sikerül a karácsony, a következő tíz hónap nagyon savanyú, és mínuszos lesz. Mint mondja: 2022 kiemelkedő volt, tavaly viszont megugrottak nagyon a költségek, ezért tavaly nem volt olyan jó a cég eredménye, de az idén az azt megelőző évek átlagos profitját hozhatja majd a cég.
A külföldi expanzióval kapcsolatban Gyaraki József úgy látja, csábító dolog lenne külföldre menni, de nagyon meg kell nézni, mit és hogyan, az elmúlt években sokan megégették magukat, ezek óvatosságra intenek bennünket. Vannak ilyen irányú terveink, de hazai prioritás van és óvatos elképzelések.
A beszélgetés meghallgatható az alábbi linkeken:
Spotify: https://open.spotify.com/episode/6tilAOVehNOjUWTTb71VZD?si=8wRbA6s3SOSRjJMEWRGWwA