Úgy néz ki, a GVH legyűrte a Temut
2024. április 12. 17:30
A Temu az elmúlt időszakban nem úgy viselkedik, mint azelőtt.
Úgy látszik, a versenyhivatalnak (GVH) sikerült megreguláznia a Temut, írja az Economx. Az online felületekről eltűntek az agresszív, sürgető értesítések, és a közösségi médiában is csökkent a reklámok száma. A lap szerint ez a GVH vizsgálatának lehet a közvetlen következménye.
A Whaleco Technology Limited ellen március 13-án indított versenyfelügyeleti eljárás még vizsgálati szakaszban van – tájékoztatta a GVH a lapot. Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a versenyhatóság üdvözli, ha a vállalkozások az eljárások megindítása után felülvizsgálják kereskedelmi gyakorlatukat, mivel ez elősegítheti a tisztább piaci versenyt és a fogyasztókat is védheti. A GVH nyomatékosította, hogy ettől a vizsgálat még tart és nem befolyásolja annak a menetét.
A Temu jelentős növekedést ért el Magyarországon, áprilisra egymillió fős felhasználói bázist építve fel, ami a hazai online vásárlók 25,6 százalékát teszi ki. Ez lenyűgöző fejlődés, tekintve hogy még tavaly novemberben csak 50 ezer, decemberben 180 ezer, januárban pedig 330 ezer vásárlója volt a kínai webáruháznak.
Korábban a Reggeliben is foglalkoztak a témával:
Nyitókép (illusztráció): Pexels