Meghalhatott volna mogyoróallergiája miatt, ezért inkább leszállították az utast a repülőgépről
2022. február 13. 14:58
A légikisérők nem voltak hajlandók megtagadni a többi utastól a zacskós mogyoró és diófélék felszolgálását, inkább eltávolították a brit nőt.
A 26 éves, a nagy-britanniai Durhamból származó Sophie Draper a londoni Heathrow repülőterén már rajta ült az American Airlines New Yorkba tartó járatán, az első osztályon, amikor közölte a légiutas-kísérőkkel, hogy súlyos, életveszélyes mogyoró- és dióallergiában szenved – számolt be az esetről a Metro. A nő betegsége ráadásul olyan fokú, hogy már a levegőben terjedő részecskéktől is anafilaxiás sokkot kaphat. Vagyis ha mogyoró- vagy dióféléket szolgálnak fel az utastérben, az rá közvetlen veszélyt jelent.
A mogyoróallergia súlyos veszélye nemrég tudatosulhatott a magyar közvéleményben, amikor egy kisfiú életét veszítette az iskolában elfogyasztott, mogyorós torta miatt.
Sophie Draper azonban csak értetlenkedéssel találkozott a személyzet részéről. Az egyik légikisérő például zavarában csak annyit kérdezett a nő mellette ülő barátjára, Pete-re mutatva,
hogy tudja-e használni a sokk esetén életmentésre szolgáló epipent, amelyet az allergiás betegbe kell szúrni.
A brit nő, állítása szerint már a beszállókapunál tájékoztatta őket az allergiájáról, ám csak zavart tekintetekkel találkozott. A személyzet később közölte vele, hogy nem fogják abbahagyni a mogyoró- és diófélék felszolgálását a repülőgépen, mert ez az első osztályon a légitársaságnak szerződéses kötelezettsége.
Az esetet részletező Twitter-bejegyezésben Sophie azt írta, hogy bár megpróbálták megnyugtatni azzal, hogy nem fognak mogyorót felszolgálni (miközben a diófélékre is allergiás). Ám azt mondták, az ellen semmit sem tehetnek, ha valaki mégis kinyit egy mogyorós zacskót a gépen.
Végül a személyzet közölte a párral, hogy a csomagjaikat leszedték a gépről, őket pedig lekísérték a fedélzetről, miközben a nő sírva fakadt. Sophie összehasonlításul közölte: a British Airways new york-i járatán, amikor hasonló módon bejelentette allergiáját, felfüggesztették az ilyen ételek felszolgálását.
Az eset kapcsán az American Airlines szóvivője közölte: sajnálják, hogy csalódást okoztak az utasnak, ezért felvették vele a kapcsolatot, hogy bocsánatot kérjenek tőle és még többet megtudjanak tőle az esetről.
Nyitókép: Getty Images