Tömegével küldik vissza az oroszok az autókat Kínába
2023. szeptember 19. 18:29
A hazai alkatrész-utánpótlás sehogy sem áll, néha a neten kell lecsapni alkatrészre. Ha sikerül.
2023-ban Oroszország a kínai autók legnagyobb importőre lett a világon. Januártól májusig 287 ezer gépkocsit vittek be Kínából, ami az előző évi kétszerese. Ezzel viszont nőtt a gondok, kifogások és panaszok száma is – írja az Euronews.
A lap a FitService javítóhálózat adataira hivatkozva azt írja, hogy az orosz autórajongók 61 százaléka gondolja úgy, hogy a Kínából származó modellek csak részben alkalmasak az orosz időjárási, út- és terepviszonyokhoz.
Az idei vásárlók 19 százaléka biztos abban, hogy új autójuk rosszul fogja bírni a közelgő telet.
A hálózat szerint az autóklinikák leggyakoribb páciensei a Chery, a Lifan, a Geely és a Haval márkák voltak. A megoldásra váró bajok néha annyira sokrétűek, hogy a gépkocsit vissza kell küldeni Kínába, mert az alkatrész-utánpótlás még nem áll szinte sehogy. Mindez sok időt és költséget emészt fel.
A szemfülesebb szervizek be tudnak szerezni egyes alkatrészeket az online piacon, például az Alibabáról, de csak korlátozottan, márpesdig ennél sokkal többre és szervezettebbre volna szükség.
A jelenség azért is kellemetlen, mert a kínai modellek nem feltétlenül olcsók is egyben. A Chery Omoda-5 crossover az Egyesült Királyságban 24 000 fonttól felfelé lesz kapható, ami nagyjából 2,8 millió rubelt jelent, miközben az orosz havi átlagkerereset 95 ezer rubel – emlékeztet a lap.
Nyitókép: Pixabay