Gazdaság

Megette az infláció a csipszet, öt szemmel kevesebbet tesznek a zacskókba

rtl.hurtl.hu

2022. március 18. 7:34

Nem az árat emelik, hanem a méretet csökkentik. Így azért átélhetőbb, mit jelent a pénzromlás.

A Food and Wine számolt be róla, hogy az infláció időszakában sok gyártó nem árat emel, hanem csökkenti a termék kiszerelését. A megoldás nem új, mégis rá lehet csodálkozni arra, hogy jelen esetben a Doritos nevű csipszmárka döntésére. Az elszabaduló infláció miatt ezentúl minden zacskóba öt szemmel kevesebb csipsz jut. 

A Frito-Lay  megerősítette, hogy a zacskók súlyát csökkentették, a Quartznak mindezt úgy indokolták: az infláció mindenkit sújt. Szóvivőjük hozzátette:

Csak egy keveset vettünk ki a zacskóból, hogy ugyanazon az áron tudjuk adni, és továbbra is élvezhessék a csipszet.

Nincsenek egyedül ezen a pályán. A termékek méretcsökkentését nyomon követő MousePrint.org szerint csak márciusban lecsökkentették egyes csokis drazsék, kekszek és energiaitalok méretét is.

Nyitókép: Getty Images

#Gazdaság#infláció#csipsz#doritos

Címlapról ajánljuk