Milliárdokat költenek szilveszteri virslire a magyarok
2021. december 28. 21:12
A vásárlók évről évre többet költenek, a sertésvirslit szeretik a legjobban, és főleg diszkontokba, szupermarketekbe mennek érte.
A hazai fogyasztók 5,5 milliárd forintot költöttek virslire tavaly decemberben, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a vg.hu érdeklődésére a NielsenIQ. A piackutató cég tájékoztatása szerint az értékbeli forgalom több mint fele – 54 százaléka – a 400 és 2500 négyzetméter közti alapterületű boltokra koncentrálódott. Az értékesítés további egynegyedét a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti üzletek, tehát a hipermarketek bonyolították.
Több mint 3 milliárd forintot szántak a vásárlók gyártói márkás virslikre, ami a havi eladás 57 százalékát teszi ki. A Nielsen IQ szerint ez 4 százalékponttal kevesebb, mint 2019 decemberében. Vagyis még mindig kisebbségben vannak a saját márkás termékek, az irántuk mutatkozó kereslet viszont határozottan erősödött.
A kategória értékben mért eladásának legnagyobb részét a sertésvirslik teszik ki, lefedve a forgalom 57 százalékát. Második helyen a baromfivirsli-forgalom áll 22 százalékkal, míg a képzeletbeli dobogó harmadik foka a 17 százalékos súllyal szereplő pulykakészítményeké.
A Magyar Élelmiszerkönyv a virsli megnevezés használatát minimális fehérje-, illetve maximált zsír-, víz- és sótartalomhoz köti. Az rtl.hu is beszámolt róla, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi vizsgálata az idén húszból öt virslinél tapasztalt valamilyen jelölési hibát. Közülük két termék zsírtartalma magasabb volt a megengedettnél, így azok a továbbiakban nem árusíthatók virsliként.
Nyitókép: A HAJDÚHÚS 2000 Kft. debreceni virsliüzeme 2019. december 17-én. – Fotó: Oláh Tibor / MTVA