Megváltoztatják egy 140 éve változatlan termék csomagolását
2024. február 21. 17:23
A gyártó szerint a mai követelményeknek már nem felel meg, ha egy konzervdobozon döglött oroszlán van, ami körül méhek rajzanak.
A Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült egy brit élelmiszer, amit több mint 140 éve gyártanak változatlan megjelenéssel, most mégis áttervezik – írja a CNN.
A Lyle’s aranyszirup tulajdonképpen karamellizált cukor, aminek az állaga a mézhez hasonló, és sütemények népszerű alapanyaga az Egyesült Királyságban. A skót Abram Lyle 1881-ben dobta piacra, és mai szemmel már meglehetősen furcsa, hogy egy döglött oroszlán van a dobozán, amit méhek vesznek körül, de megvan az oka annak, hogy a XIX. századi üzletember miért ezt választotta.
A Bibliában, a Bírák könyvében szerepel az a történet, amelyben Sámson puszta kézzel széttépett egy oroszlánt, és amikor egy idő után visszatért, látta, hogy az állat testébe egy méhraj fészkelte be magát.
Hát íme egy raj méh volt az oroszlánnak tetemében, és méz. És kiszedte azt markaiba, és a mint ment-mendegélt, eszegetett belőle, és mikor hazaért atyjához és anyjához, adott abból nékik is, és azok is ettek; de nem mondta meg nékik, hogy az oroszlán holtteteméből vette ki a mézet.
Sámson ezután hét napig tartó lakodalmán a vendégeknek egy találós kérdést tett fel, ami a Károli-féle bibliafordítás szerint így hangzott:
Az evőből étek jött ki, S az erősből édes jött ki.
Ennek második fele – Az erősből édes jött ki – a Lyle’s aranyszirup dobozára is felkerült.
Az aranyszirupos konzervdobozok csak a háború idején változtak meg egy időre alapanyaghiány miatt, 2008-ban pedig – a termék gyártásának 125. évfordulóján – a doboz alapszínét aranyra változtatták, de minden más maradt a régiben. Mostanra azonban a gyártó cég – ami azóta már egy amerikai vállalatcsoport tulajdona – elérkezettnek látta az időt, hogy a 21. század követelményeinek megfelelő csomagolásban árulja a terméket.
Az új csomagoláson egy stilizált oroszlánfej van, a sörényében egyetlen méhhel. A Lyle’s márkaigazgatója azt mondta, a fogyasztók igénylik, hogy a termékek haladjanak a korral és kielégítsék az aktuális igényeket.
Bár a termékcsalád egyetlen tagjánál, az eredeti szirupkonzervnél meghagyják az eredeti megjelenést, a flakonos szirupok és desszertöntetek újratervezését vegyes érzelmekkel fogadta a közönség. Volt, akinek tetszett, hogy az új csomagolás utal a régire, ám mások, főleg a keresztény véleményformálók tetszését nem nyerte el:
Ez van, amikor a márkaigazgatók felbukkannak: vesznek egy történetet, ami túlélt 2000 évet és „felfrissítik” (azaz eldobják)
– írta Colin Freeman a Twitteren.
Nyitókép: Jamie Hodgson/Getty Images