Cápák között

Tomán Szabinát nem a termék, hanem a srácok varázsolták el – nagy tervek vannak készülőben a Cseles vállalkozókkal

Borda TamásBorda Tamás

2023. március 10. 9:41

Marton Bálint és Varga Dávid olyan alkoholos italt találtak fel, ami korábban még nem létezett a piacon. Lakatos István először nemet mondott az üzletre, de Balogh Levente ajánlatát hallva mégis kedvet kapott a befektetéshez, végül pedig Tomán Szabina is betársult a két Cápa mellé. A nagyhalak az rtl.hu-nak árulták el, hogy mit gondolnak a Cseles szörpről, a vállalkozók pedig felelevenítették a Cápák közöttben szerzett élményeiket.

Hogyan jött a vállalkozásotok ötlete?

Marton Bálint: 2020 nyarán Csepelen az ablakkereteinket csiszoltunk, amikor elfogyott a citromos sörünk. Szerettünk volna valami laza, gyümölcsös, alkoholos italt fogyasztani, és mivel volt vodka és szörp a hűtőben, összeöntöttük. Nagyon kiérződött a vodka íze, és inkább cukros volt, mint ízes, de éreztük, hogy maga a koncepció működőképes lehet. Vettünk rengeteg fűszert, és elkezdtünk kotyvasztani. Először csak a baráti körben kóstoltattuk meg az italt. Szavazólapot is készítettünk, és ennek alapján válogattuk ki azt a három ízt, ami a legnagyobb sikert aratta. Utána lementünk a Balatonra, ahol vadidegen emberek véleményét is kikértük, és amikor pénzt is kaptunk a szörpért, rájöttünk, hogy erre van igény.

Mik az ital pontos összetevői?

Bálint: A Cseles szörpöt egy standard likőrhöz tudnám hasonlítani, annyi különbséggel, hogy a miénk egy picivel több cukrot tartalmaz, viszont a kivonatok és a természetazonos aromák mennyisége jóval nagyobb, hiszen hígítani kell.

Varga Dávid: A gyümölcstartalom is fontos szerepet játszik. Mindegyik Cseles termék 30 százalékos gyümölcstartalommal rendelkezik, és három ízünk van: meggy-szegfűszeg-fahéj, áfonya-kardamom és bodza-citrom.


Egyáltalán nem érződik az alkohol a terméken?

Bálint: A nevünk is pont ebből jött, azért Cseles, mert nem érzed az alkohol ízét. Aki mondjuk 25 éve nem ivott alkoholt, valószínűleg érezni fogja, de egy átlagos felhasználó, betartva a hígítási arányokat, nem fogja érezni.

Dávid: Amikor elmentünk fesztiválokra, azt hitték a fiatalok, hogy átverjük őket, mert egyáltalán nem érezték az alkohol ízét. Egy srácnak megmutattuk az üvegen, hogy az ital 24 százalék alkoholt tartalmaz, de akkor sem hitte el. Viszont a harmadik körnél már érezhetően spicces volt, és már benne is realizálódott, hogy nem csaptuk be. Szépen és kellemesen tudod magad érezni anélkül, hogy vicsorognod kéne az alkohol íze miatt.

Mit éreztetek, amikor kisétáltatok a Cápák elé?

Bálint: Mindegyik Cápa szigorúan nézett ránk. Petya tartotta bennünk a lelket, ő mosolygott. 

Dávid: Igen, akkor úgy éreztük, hogy Petya lesz az emberünk.

Bálint: A pitch után már leesett a kő a szívünkről, és bíztunk benne, hogy összejön egy befektetés.

Végül nem is egy jött össze.

Bálint: Erre egyáltalán nem számítottunk. Amikor István kiszállt, de később mégis adott ajánlatot, alig tudtuk elhinni. Hatalmas élmény volt, két napig fel sem fogtuk, csak kérdezgettük magunkat: ez most valóban megtörtént?

Dávid: A felkészülés során úgy ítéltük meg, hogy a Cseles szörp Leventéhez passzol leginkább, de később rájöttünk, hogy mindegyik Cápával hatalmasat nyerünk. Nem igazán a pénzért, inkább a know-how-ért mentünk, ezért is fogadtuk el mind a három ajánlatot. Úgy indultunk neki, hogy legyünk önmagunk, utána pedig meglátjuk, mi lesz.


Elég gyorsan igent mondtatok mindhárom ajánlatra. Nem is kellett gondolkodnotok?

Bálint: Egyáltalán nem! A Cápáknak hatalmas rálátásuk van az üzletre. Tudják, hogyan kell egy jól működő céget építeni, és hogy mikre kell figyelni. Bármelyikükkel hatalmasat nyertünk volna, hiszen megvan az a tapasztalatuk és tudásuk, ami nekünk még nincs.

Miben tudnak segíteni nektek a Cápák?

Bálint: Levente közel áll a mi piacunkhoz, ezért valószínűleg ő tudja majd a legtöbb segítséget nyújtani. Szabina a brandépítésben segít, István pedig a rendszerszemléletével.

Hol tart most a közös munka a Cápákkal?

Bálint: Levente összekötött minket egy értékesítővel, akivel azóta is együtt dolgozunk. Most kerül majd sor a cég átvilágítására, hamarosan pedig megindul a komoly munka. Szabina nemrég üzent, hogy ismer néhány vendéglátóhelyet, úgyhogy tud nekünk segíteni a terjesztésben. Szépen, lassan beindul minden.  

 

A Cseles szörp vállalkozáshoz Tomán Szabina, Balogh Levente és Lakatos István is csatlakozott.

Miben látjátok a Cseles szörp sikerét? Miért fektettetek be a vállalkozásba?

Szabina: Egy cukros, alkoholos italról beszélünk, ami egyáltalán nem az én profilom, viszont Bálint és Dávid olyan energiákkal és vállalkozói készségekkel rendelkeznek, amik a régi énemet tükrözik, éppen ezért nagyon tudok velük azonosulni.

Jó fejek és szimpatikusak, teljesen elvarázsoltak. Nem a termék, hanem ők ketten.

Két fiatal, intelligens srácról beszélünk, akiknek más-más a szakmája, mégis közösen álmodtak meg egy terméket, amiből vállalkozást szeretnének építeni. Nagyon lendületesek, és hisznek a termékükben, ráadásul nap mint nap azon gondolkodnak, hogyan tudnák fejleszteni azt.

Levente: Ez volt az első olyan termék, ami a szakmámba vág, illetve a dizájn és a márkanév miatt is ötletesnek találom. Emellett innovatívnak is, mert tudomásom szerint nem létezik hasonló termék a piacon. Nagyon tetszik a retró címkéje, Bálint és Dávid pedig szorgalmas és becsületes srácok, nem büdös nekik a munka.

István: Amikor megkérdeztem a srácokat, hogy értenek-e ehhez, olyan kackiásan mondtak nemet, hogy megrémisztettek. Ezért szálltam ki először, de később kiderült, hogy mégis értenek hozzá, csak szerénykedtek.

Nem értek az alkoholhoz, nem tudom, hogy a fiatalok mit fogyasztanak, de Levente bízott bennük, én pedig Leventében. Ha ő beszállt, biztos vagyok benne, hogy lesz értelme.


Hol tart most a közös munka? Mik a tervek?

Levente: Idén megfogadtam, hogy ebben az évadban megvárom, amíg adásba kerülnek a befektetéseim, és csak utána kezdek el érdemben tárgyalni. Éppen ezért mindig visszanézem a részeket, azért is, hogy felelevenítsem a befektetés pillanatait.

Szabina: Jelenleg bemérem a piacon, hogy mennyire valid ez a termék, és hogy mennyire tudom a kapcsolatrendszeremmel gyorsítani és bővíteni az eladást. Volt egy olyan gondolatunk a srácokkal, hogy akár egy alternatív, gyógynövényes italt is kitalálunk a Cseles brand alatt, de ez még a jövő zenéje.

István: Üzleti tervet készítünk majd közösen. Ebben az évadban rengeteg befektetés lesz, éppen ezért lassabban haladunk a vállalkozókkal, de az én fejemben ezek hosszú távú együttműködések, semmi sem múlik egy-két héten. Mindent a maga idejében.

#Cápák között#rtl#tomán szabina#cseles szörp#befektetés#vállalkozás#termék#Gazdaság