Tizenöt évesen nyugdíjba vonulhat a tízéves kislány, ha szeretne
2022. január 13. 15:08
Pixie tizedik születésnapjára Prada táskát és Balenciaga papucsot kapott. Luxusjachton nyaral, 60 milliós Mercedese és 90 ezer Instagram-követője van. A kirakatban ő van, a szálakat azonban az anyja mozgatja.
Pixie Curtis 10 éves, de már üzletasszony – legalábbis édesanyja, a reklámszakemberként dolgozó Roxy Jacenko így beszél róla. Az általános iskolás ausztrál kislány anyja segítségével tavaly márciusban indította el saját játékmárkáját Pixie’s Fidgets néven, a piacra lépés pedig akkora siker lett, hogy az indulás után 48 órával a teljes készletet elkapkodták a nyomogatható, gyűrögethető játékokból.
A Pixie’s Fidgets egyetlen hónap alatt 200 ezer ausztrál dollárt, azaz több mint 46 millió forintot hozott a konyhára. A Pixie birodalom mozgatórugója a Sun által PR-guruként jellemzett, 41 éves Roxy Jacenko, aki semmit sem bízva a véletlenre már lánya csecsemőkorában létrehozta a gyerekeknek szánt hajdíszeket forgalmazó Pixie’s Bows nevű márkát Pixie számára. A két márka mára a Pixies Pix nevű brand alá tartozik, kiegészülve további játékokkal, ruhákkal, írószerekkel és mindenféle aprósággal, amelyek az ígéret szerint mind kiállják Pixie ízlésének és elvárásainak próbáját.
Roxy Jacenko a lánya sikerét firtató kérdésre azt válaszolta: mindent gyermeke érdekében épített fel, mára pedig elérték azt, hogy ha Pixie 15 évesen nyugdíjba akar menni, megteheti. Erre azért az édesanya nem sok esélyt lát, ugyanis szerinte a kislánynak komoly vállalkozói ambíciói vannak.
„Azt hiszem, számomra a legnagyobb dolog a vállalkozás iránti vágya. Igen, én tettem neki lehetővé, de a vágy még mindig él benne, számomra ez a leginkább értékes ebben” – fogalmazott az édesanya, aki saját jogán ugyancsak sikeres üzletasszony, egyebek mellett a Sweaty Betty PR-ügynökség alapítójaként. Szerinte benne sohasem volt meg az a vállalkozó szellem, mint lányában, neki csak azt sulykolták, hogy sikeresnek kell lennie.
14 éves koromban én a McDonald's-ban dolgoztam, ahogy sok hasonló korú fiatal abban az időben
– mondta.
A család azonban elsősorban nem bravúros üzleti húzásai miatt szerepel az ausztrál lapokban. Pixie és öccse, Hunter szüleivel Sydney egyik elegáns részén, egy igencsak drága villában élnek, az édesanya pedig sem saját, sem a Pixie-birodalom közösségi médiás felületein nem rejtegeti, hogy a szokásostól jelentősen eltérően élnek. Ez pedig bőven ad muníciót a csámcsogásra. Néhány hete Pixie édesanyja egy olyan fotót posztolt, amelyen lánya büszkén pózol karácsonyi kívánságlistájával, amin egyebek mellett egy új telefon, ékszerek, ruhák és felsőkategóriás arcápolási készítmények is szerepelnek.
Utóbbi annak fényében nem meglepő, hogy a kislány állítólag minden este öregedésgátló krémet használ.
Augusztusban a sajtó arra csodálkozott rá, hogy az édesanya egy átszámolva 60 millió forintos Mercedessel lepte meg akkor 9 éves lányát. Magyarázata szerint azért, hogy a gyerekek minél nagyobb biztonságban legyenek az iskolába vezető úton.
A kritikusoknak további muníciót adnak az olyan posztok, amikben az édesanya büszkén mutatja be jachton pihenő vagy éppen egy kisebb vagyonba kerülő Fendi úszódresszében lazító lányát. A 260 ezer követővel rendelkező Roxy Jacenko egyébként saját autókollekcióját sem rejtegeti, az Instagramon rendszeresen mutogatja Aston Martinját és Land Roverét.
Jacenkót számos kritikai éri – elsősorban a közösségi médiában – nagyvilági életmódja és magamutogatása miatt, őt azonban ez nem zavarja. „Az emberek nagyon aktívak, ha kritizálni kell, de ezt jól kezelem, nem hagyom, hogy befolyásolják a döntéseimet” – nyilatkozta. Az üzletasszony nem zárkózik az elől sem, hogy a most 6 éves Hunter és Pixie egyszer valódi munkát vállaljanak. Sőt, erre ösztönözni is fogják őket, mivel szerinte azt is meg kell tapasztalniuk, milyen az, amikor valaki másnak dolgoznak és nem ezüst tálcán kínálják számukra a lehetőségeket. Mint mondta:
Semmi sincs ingyen. Én legalábbis biztosan nem az az ember vagyok, aki valamit ad a semmiért.
Nyitókép: Pixie & Hunter's Toy Review / YouTube