Belföld

Kihátrál a Gellért-hegyi sikló megépítéséből a főváros

rtl.hurtl.hu

2022. február 23. 13:44

Budapest vezetése szerint több gond is van a projekttel, például túl nagy környezetterheléssel járna.

A fővárosi önkormányzat eláll a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomáshoz tervezett autóbuszparkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.

A Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot a testület 17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el.

A Fővárosi Közgyűlés 2008. november 27-i ülésén döntött a Rác Sikló Kft.-vel – a névváltozást követően Gellérthegyi Sikló Kft. – és az I. kerülettel a fővárosi önkormányzat, valamint a budavári önkormányzat tulajdonában álló ingatlanokat érintően a parkoló-garázs és a sikló létesítményeinek megépítésére irányuló beruházás megvalósításáról szóló megállapodás megkötéséről.

A Fővárosi Önkormányzatnak több problémája is van a beruházással. 

Amit akarnak, azt sem, meg ahogyan akarják finanszírozni, azt sem tudjuk támogatni 

idézte az Index január végén Kiss Ambrus főpolgármester-helyettest. A lap cikke szerint azzal a céllal ugyan egyetért a főváros, hogy a sikló megépítésével a turistabuszok okozta terhelés megszüntethető a hegyen, és hogy a megépülést követő nyereségből származó bevételt zöldfejlesztésekre költenék. Azt azonban nem tudják elfogadni, hogy magánberuházásban jöjjön létre. Megjegyezte azt is, hogy a látott tervek alapján a sikló kapacitása nem alkalmas teljesen a buszok kiváltására, miközben a megépítése túlzottan pusztítja a faállományt.

A projektcég vezetője, Walton Imre azt mondta az Indexnek, hogy a projektcégben a főváros is tulajdonos 25 százalékig. Állítása szerint összesen 91 fát vágnak ki (amelyből 35 halott), a hegyoldalba vágott űrszelvényt a jogszabályi minimumig csökkentették le. A korábban tervezett 40 fős siklókabinok helyett 52 főseket terveztek, és 72 másodperc alatt vitték volna fel az utasokat a csúcsra. 7 millió fő/év elméleti kapacitással számoltak, ami teljes egészében képes kiváltani a korábbi környezetszennyező turistabusz-forgalmat – állította. 

Nyitókép: Mónus Márton/MTI

    

#Belföld#sikló#gellért-hegy#gellérthegyi sikló#budapest#főváros

Címlapról ajánljuk